Tuhaflıklar Dünyası Program Kitabı

Bu bölümde "Bilişim Dünyası" ve "Hayal Dünyamız" olmak üzere iki temanın çalışmalarına yer verilmektedir.
Eğitmenlere yönelik Program Kitabında yer verilen kaynaklara ulaşmak için ilgili temadaki linklere tıklayın.
Youtube videolarının zamanla silinmesi sebebiyle bazı videolara ulaşılamayabilir. Ders içi etkinlikler için linkler farklı ve çok seçenekli olarak sunulmuştur. Tıkladığınız link açılmıyorsa oynatma listesinde sonraki videolara göz atabilir, o video başlığının yanında çıkan öneri videolara bakabilir, farklı video seçeneklerine yönelebilirsiniz. 
 1. TEMA: Bilişim Dünyası
Scratch üzerinde geometrik şekillerin nasıl çizileceğini öğrenme.

BTHP: Şerbet, eğlence merkezindeki Tuhaflıklar Dünyası odasında ortaya çıkarttığı sanat eserinden ilham alarak yeni bir şeyler tasarlamak istiyor. Bilgisayarda bu işi kolaylıkla yapabileceğine emin. Ama nasıl?







Sınırlamalar
1. Resim bilgisayarda tasarlanmış olmalı.
2. Kodlama programı kullanmalı.
3. Ekranda resmin çizim aşamaları görünmeli.
4. Resimde en az 1 adet geometrik şekil olmalı.
5. Sadece 1 geometrik şekilden örüntü oluşturabileceği gibi farklı şekillerden bir kolaj da yapabilir.








TEMA KAYNAKLARI

Ayse NİL Youtube kanalında aşağıdaki oynatma listelerinden videoları indirebilirsiniz.
Programlama ve Kodlama (Öğretmen Kullanımı İçindir. Öğrencilerinizin seviyesine göre oynatma listesinden video seçebilirsiniz.)

Yardımcı Uygulamalar





Dokümanlar 

2. TEMA: Hayal Dünyamız
Anamorfik Resim Sanatı









BTHP: Şerbet Tuhaflıklar Dünyası odasındaki gizemli resimden ilham alarak yeni resimler oluşturacak. Kendisine bu konuda yardımcı olmamızı istiyor. Bu resimleri hastanelerde, trafikte, okul koridorlarında, uyarı levhalarında kullanabileceğini düşünüyor. Böylece uyarı levhaları sadece ihtiyaç anında görünebilecek diyor. Yalnızca teneffüslerde görünen bir resim, sadece hasta geldiğinde görünen bir uyarı işareti, bir tek o yola sapanlar tarafından görünecek bilgi levhası hayatı kolaylaştırabilir. Ama nasıl?
Sınırlamalar
1. Resim bir uyarı levhası, ikaz tabelası, hatırlatma panosu olarak düşünülebilir.
2. Resmin bir mesajı olmalı. Hayvanları korumak, ağaç dikmek, kaldırımda yürümek... Her şey olabilir.
3. Okulda, trafikte, hastanelerde, postanelerde, pastanelerde, lokanta menülerinde, iş yerlerinde, spor salonlarında, ofislerde, kısacası sosyal hayatın içinde kullanılabilir olmalı.
4. Taşınabilir bir pano yerine, resim zaten orada daimi olarak durmalı. Ama öyle bir şekilde ayarlanmalı ki sadece ihtiyaç anında ya da belli bir açıyla bakıldığında görünebilmeli.


TEMA KAYNAKLARI

Ayse NİL Youtube kanalında aşağıdaki oynatma listelerinden videoları indirebilirsiniz.
Küp İlluzyon (UYARI Gerilim müziği içerdiğinden videoyu sessiz izletebilirsiniz.)


Aysenil Pinterest hesabından aşağıdaki panolarda temayla ilgili resim ve etkinlik modellerini indirebilirsiniz.



Dokümanlar 


Ċ
Ayşe NİL,
11 Şub 2019 04:40
Ċ
Ayşe NİL,
11 Şub 2019 05:09
Ċ
besgen.pdf
(1354k)
Ayşe NİL,
21 Kas 2018 07:31
Ċ
daire.pdf
(1198k)
Ayşe NİL,
21 Kas 2018 07:31
Ċ
Ayşe NİL,
21 Kas 2018 07:32
Ċ
Ayşe NİL,
21 Kas 2018 07:33
Ċ
kare.pdf
(2430k)
Ayşe NİL,
21 Kas 2018 07:33
Ċ
Ayşe NİL,
21 Kas 2018 07:33
Ċ
Ayşe NİL,
21 Kas 2018 07:34
Ċ
ücgen.pdf
(1135k)
Ayşe NİL,
21 Kas 2018 07:30
Ċ
yaprak.pdf
(2616k)
Ayşe NİL,
21 Kas 2018 07:30
Ċ
Ayşe NİL,
21 Kas 2018 07:31
Comments