Seviye 1 Program Kitabı

Bu bölümde "Bilişim Dünyası" ve "Hayal Dünyamız" olmak üzere iki temanın çalışmalarına yer verilmektedir.
Eğitmenlere yönelik Program Kitabında yer verilen kaynaklara ulaşmak için ilgili temadaki linklere tıklayın.
Youtube videolarının zamanla silinmesi sebebiyle bazı videolara ulaşılamayabilir. Ders içi etkinlikler için linkler farklı ve çok seçenekli olarak sunulmuştur. Tıkladığınız link açılmıyorsa oynatma listesinde sonraki videolara göz atabilir, o video başlığının yanında çıkan öneri videolara bakabilir, farklı video seçeneklerine yönelebilirsiniz. 
1. TEMA: Bilişim Dünyası
Robota canlılar geldiğinde haber vermesini öğretmek üzere Scratch JR üzerinde kodlama alıştırmaları yapmak.

BTHP: 
Orbi, bahçesinde önce “katır kutur”, sonra “çatır çutur”, ardından “şırrrrak” diye sesler duyar. Ardından mısırların didik didik edildiğini fark eder. “Şırrakçı canlı” adını verdiği kişiyi çok merak eder. O geldiğinde kendisine hemen haber vermesi için robot gözcü tasarlar. 
Robota canlılar geldiğinde kendisine haber vermesini nasıl öğretmelidir?



Sınırlamalar
1. Gözcü robotu kendin çizmelisin. 
2. Eğitim filminde gözcüye canlı türlerini öğretmelisin. 
3. Gözcü dışında en az üç canlı türü olmalı.
4. Aşağıdaki üç olaydan biri mutlaka eğitim filminde yer almalı.
Mavi bir canlı gözcünün önüne ... adım yaklaştığında gözcü ... sesi çıkartmalı.
Sarı bir canlı gözcünün önüne ... adım yaklaştığında gözcü ... sesi çıkartmalı.
Kırmızı bir canlı gözcünün önüne ... adım yaklaştığında gözcü ... sesi çıkartmalı.

TEMA KAYNAKLARI
Ayse NİL Youtube kanalında aşağıdaki oynatma listelerinden videoları indirebilirsiniz.

Code.Org Kullanacaklar İçin;
Kurs Linkleri
Ders 3: Sürükleme - Kaydırma
Ders 4: Labirent
Ders 5: Hata Ayıklama
Ders 7: Sıralama
Ders 13 - Ders 14: Döngüler
Ders 16: Hikaye Oluşturma
2. TEMA: Hayal Dünyamız
Orbi için bahçeye 3 boyutlu resimler çiziyoruz. Karşıdan bakıldığında 3 boyutlu gibi görünen nesneler çiziyoruz.  

BTHP: Orbi gözcünün şırrakçı canlıyı bahçeden uzak tutmadığını anladığında farklı yollar denemeye karar verir. Şırrakçı canlının bahçeyi uzaktan gördüğünde gelmekten vazgeçeceği bir şey düşünmeye başlar. Bahçenin ortasında dev bir kuyu olsa ya da ya da dev bir kapı, belki bir uzay gemisi. Ya da yerçekimine meydan okuyarak havada asılı duran koca bir küp belki onu uzak tutar diye düşünür. Ama bunları yaparsa bahçesi talan olur. Orbi ne yapmalı?

Sınırlamalar
Bahçeye zarar vermeyecek bir şey olmalı.
Gölgesi olan bir şey olmalı.
Karşıdan bakıldığında üç boyutlu gibi görünmeli.
Kargayı şaşırtmalı. Bahçenin ortasında nasıl oluyor böyle bir şey diye düşündürmeli.









TEMA KAYNAKLARI
Ayse NİL Youtube kanalında aşağıdaki oynatma listelerinden videoları indirebilirsiniz.



Aysenil Pinterest hesabından aşağıdaki panolarda temayla ilgili resim ve etkinlik modellerini indirebilirsiniz.


Yardımcı Uygulamalar

İnternet Üzerinden tarayıcıda açılacak uygulamalar;



Ċ
Ayşe NİL,
14 Şub 2019 00:52
Ċ
Ayşe NİL,
14 Şub 2019 00:50
ą
Ayşe NİL,
14 Şub 2019 00:53
ą
Ayşe NİL,
14 Şub 2019 00:54
Ċ
Ayşe NİL,
14 Şub 2019 00:52
Ċ
Ayşe NİL,
14 Şub 2019 00:52
ą
fuli.png
(550k)
Ayşe NİL,
14 Şub 2019 00:53
ą
orbi.PNG
(3189k)
Ayşe NİL,
14 Şub 2019 00:54
Comments